Skip to main content
MARCH 22, 2021
Bruno Ventelou (CNRS/AMSE) health economist, co-author of a report for the French Directorate for Research, Studies, Assessment, and Statistics (only in French).
Huit médecins généralistes sur 10 considèrent que la vaccination est le meilleur moyen pour éviter la survenue de nouvelles vagues épidémiques de Covid-19. 8 médecins sur 10 estiment également qu’ils ont un rôle à jouer dans la vaccination de la population contre la Covid-19 et plus de la moitié sont favorables à une obligation de vaccination pour les professionnels de santé. Globalement, les trois quarts des médecins accepteraient a priori de se faire vacciner contre la Covid-19 et de le recommander à leurs patients.

Latest publications

Toward an Agency for Ecological Transition
Interview with Alain Trannoy (EHESS, AMSE) with Esprit review.
When France’s Légion d’honneur awards move stock prices: A market signal of political access
Two articles by Stéphane Benveniste (University of Paris 1, CES, AMSE) and Marc Sangnier (Aix-Marseille University, AMSE) published in VoxEU (CEPR) and The Conversation.
The 'Dialogues économiques' magazine No. 6 is online
This issue compiles the 'Dialogues économiques' articles published in 2025.